Venetia – o minunata bijuterie intortocheata

Mica si frumoasa Venetie.  Ne-am hotarat sa o vizitam, fara prea multe planuri anterioare. Am dat la un moment dat peste un articol care spunea ca, peste 10 ani Venetia nu va mai exista, pentru ca nivelul marii creste si asta o afecteaza. Asa ca ne-am hotarat instant.

IMG_20170327_163151-EFFECTS

Am gasit o oferta buna la biletele de avion (pana in 100 euro) si nici nu am stat la panda prea mult timp inainte. Asa ca in martie am facut bagajul si am fugit: la noi era destul de frig si innorat, iar la ei era cald si frumos. Pe avion am facut doar 2 ore, nici n-am stiut cand am ajuns.

De la aeroportul Treviso, am luat un bus pana in Venetia si acolo…am intrat intr-o alta lume! Una oprita in timp: parea ca o sa dam imediat nas in nas cu un conte sau o sa vedem trena unei rochii disparand dupa vreun coltisor. Cred ca in timpul carnavalului chiar poti jura ca te-ai intors in timp! Venetia e absolut minunata: foarte frumoasa, foarte linistita. Ce m-a facut sa ma indragostesc din prima de ea a fost lipsa masinilor: ambulanta, serviciul de curierat, taxiuri – toate erau pe apa sub forma de barci, gondole de toate felurile si formele! Nicio masina! Si-o linistee, o linistee! Aaaah, the life!

Stradutele mici, inguste, intortocheate si frumoase  au un farmec aparte: o imbinare perfecta de istorie, cochetarie si mister. Unul din lucrurile care m-a surprins placut a fost ca nu am vazut pe nicaieri cosuri de gunoi, in schimb era o curatenie luna, puteam sa mananc linistita de pe jos. Si la partea de reciclare m-a incantat: fiecare recicla separat plasticul, hartia si sticla, apoi erau ridicate cu un fel de roaba si nu erau amestecate deseurile menajere.

Ne-am cazat la Institutul Gothe, pe strada cu numele meu (cel real, nu combinatia de pe blog 😀), o cladire istorica (cum sunt toate de acolo) foarte cute, cu tablouri mari, frumoase, pardoseala neobisnuita si caramida pe pereti, curte interioara numa’ buna de racorit naduful zilelor calduroase. Iar camera noastra ne-a primit cu masti pe pereti, marmura pe jos si cel mai confortabil pat ever.

Au fost 4 zile fara planuri si fara obiective, doar cu superbe plimbari pierdute pe stadute intortocheate, la care, daca te uitai de la inceput, puteai sa juri ca se infunda, dar de fapt ascundeau cate o comoara: un magazin de lavanda, cel mai bun tiramisu, un magazin de suveniruri plin de pene, tocuri de scris si agende handmade, locul cu cel mai bun cappuccino (adica peste tot in Venetia 😁), magazine cu cele mai frumoase masti din portean pictat, buticul cu gelato unde-ti vine sa-ti lasi toti banii de vacante 😊.

In ultima zi am ajuns si in Piata San Marco care e tare frumoasa si am vizitat Palatul Dogilor. Aaaah, o minune arhitecturala, musai musai de vazut. Palatul a fost sediul dogilor si este o capodopera gothica venetiana, cu influente orientale. Exteriorul este din marmura alba si roz, iar in curtea sa am descoperit Scara Gicantilor ( contruita de Jacopo Sansovino) care este pazita de doua statui: Marte si Neptun. Interiorul, este minunat captusit cu o galerie de artă, ce cuprinde lucrări realizate de cei mai renumiți maeștri venețieni, printre care Jacopo și Domenico Tintoretto, Tiziano Vecellio, Francesco Bassano, Paolo Veronese, Giambattista Zelotti, Jacopo Palma cel Tânăr, Andrea Vicentino și Antonio Vassilacchi. Am mai vazut si sala armelor, din care nu-mi mai puteam extrage boyfriendul 😁 si am coborat in pivnitele in care tineau detinutii – foarte interesant de vazut. Si, inca un must see in Venetia – podul Rialto. Este cel mai vechi pod din Venetia si traverseaza Grand Canale langa Rialto. Podul este facut de Antonio da Ponte intre 1588-1591, este intregime din piatra, strajuit de magazine (dar constructii de bun gust, nu kitsch) pe ambele parti si acoperit de galerii si arcade, fiind un loc perfect de plimbare, relaxare sau facut poze interesante (am vazut un mire si o mireasa pozand pe pod 😊 )

Hisilicon Balong

Din plimbare in plimbare am ajuns sa vedem si deschiderea la mare, gondolierii in actiune cu tot cu cantaret la bord (sooo la vita e bella), ne-am bucurat de soare, dar n-am stat in casa nici pe ploaie, caci tot cald si frumos a fost, toata lumea a fost foarte politicoasa si draguta, ah, si google maps nu prea e de ajutor pe asa stradute intortochate (3 zile am cautat un butic si tot nu l-am gasit 😂). Singurul pacat al ei e faptul ca e cam scumpa din punct de vedere cazare si mancare. Dar tot m-as duce de o mie de ori.

La plecare am stat un pic si in Treviso. Am ajuns in oras in jurul orei 13.00 si pana la 16.00 n-am gasit mai nimic deschis de la magazine de haine, pana la cofetarii, terase si restaurante. Cat pe ce sa lesinam de sete si foame pe acolo, pentru ca italienii nu glumesc atunci cand e vorba de pauza lor. Norocul nostru ca am gasit o braserie deschisa si am “vandalizat-o” 😄. In rest ce am vazut din oras, adica centrul mi-a placut foarte mult: arhitectura minunata, foarte putine masini ( cel putin pe unde am fost noi), multe biciclete, transportul in comun e foarte fain. Mult mai cald decat in Ventia, unde apa ajuta.

So, Venetia e de vizitat macar o data in viata si de foarte incercat tiramisu, prosecco, gelato, pizza (dar nu cea de la patiseriile stradale). Neaparat sa aveti (si) pantofi foarte comozi pentru ca pe strazile inguste nu merge nimic in afara de picior si bicicleta, iar orasul are o mie de poduri si podulete de urcat si coborat 😁. Si, avand in vedere, cat de cald a fost in martie, nu as recomanda o vizita in plina vara. In rest, enjoy! Asa liniste si locuri  frumoase oprite in timp n-am mai vazut de mult. Mult romantism, mister si cochetarie peste tot. Asa cum am zis la inceput: o bijuterie vintage, minutios si splendid lucrata!